Ja, det är så de skriver på sin hemsida. Med andra ord vill de vara Stockholms bästa elektriker. Det handlar om el-, tele-, data- och larminstallationer och man vill med andra ord vara ett första val när det gäller till alla dess områden. Som ett privatägt elinstallationsföretag med start 2005 så finns det idag 50 anställda inom koncernen och man omsätter det senaste räkenskapsåret dryga 100 miljoner kronor. Det går bra nu, kan man säga.
Det som jag däremot tycker är väldigt spännande med att vara Stockholms bästa elektriker är just det faktum att man också satsar på att vara inte bara kundens utan också medarbetarens första val. Där tror jag många företag behöver läxas upp eftersom verksamheten oftast påverkas inifrån och ut. Man brukar ju säga att om personalen i verksamheten inte mår bra, som utgör själva kärnan, så mår inte resterande affär bra heller. Även fast man tjänar pengar så blir det inte långsiktigt.
Att vara en attraktiv arbetsplats
Inte nog med att man vill göra kunder nöjda med alla sina tjänster så vill med andra ord Combiconsult att alla inom branschen ska på något vis känna att man skulle vilja jobba där. Kanske för att man gör bra och väl genomförda jobb men också för att det ska vara kul att gå till jobbet. Vi spenderar mycket tid på vår arbetsplats och vem säger då att det inte är viktigt att trivas och må bra.
I det långa loppet blir Stockholms bästa elektriker inte bara framgångsrik genom bra utförda tjänster utan också för att personen som utgör tjänsten är glad och trivs med sin tillvaro. Om det är något jag vill att ni alla företag ska ta med er där ute så är det just detta – få dina medarbetare att trivas så kommer dina kunder också trivas!